SNS-skandalen – fler forskare överväger hoppa av

22 Sep, 2011 at 10:50 | Posted in Economics, Politics & Society | Comments Off on SNS-skandalen – fler forskare överväger hoppa av

Idag skriver professor Eva Mörk – en av de forskare som medverkade i SNS-rapporten om välfärdssektorns privatisering – på ekonomistas om de senaste turerna i SNS-skandalen. Hon skriver bland annat:

Det är därför med sorg som jag ser hur allt detta håller på att rasa ihop. Laura Hartman som blivit påhoppad på diverse ledarsidor och bloggar har inte, som jag har förstått det, tillåtits att gå ut och ta debatten, vilket är mycket upprörande. SNS, som tidigare inte tvekat att gå ut och försvara sina rapporter … backar när medlemmar som representerar särintressen protesterar mot slutsatserna.

Jag själv och många forskare i min närhet ifrågasätter nu vårt framtida SNS-engagemang. Själv har jag bestämt mig för att ge SNS VD Anders Vredin en chans att ge sin bild av vad som egentligen hänt innan jag fattar mitt beslut. Dock vill jag redan nu ge mitt fulla stöd och respekt till Laura och Olof som har följt sina inre forskarröster och visat stor integritet.

Ja det vill nog till att Vredin kan ge en hållbar och rimlig förklaring till vad som skett.

“Kunskap för välgrundade beslut”. Ja så lyder SNS  stolta devis. Men just nu stinker det mest om SNS.

Blog at WordPress.com.
Entries and Comments feeds.